"همه چیز از همه جا"
دانستنی های جالب 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز از همه جا و آدرس ehsan81.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





لینک های مفید

برای بهتر شدن قیافه این روزها به جز انواع و اقسام جراحی ها از کوچک کردن گوش گرفته تا جلو آوردن فک و عقب بردن چانه و از این دست ماجراها،آب را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید.

بررسی ها نشان می دهند، اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسیدلاکتیک ترشح می کنند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون،و کمبود آب به معنای نرسیدن اکسیژن به اعضای بدن به ویژه پوست و مو است.

 مصرف منظم آب به مغز کمک می کند تا دمای بدن را کنترل کند. برای حفظ رطوبت چشم ها، بینی و دهان، بدن به آب نیاز دارد. آب علاوه بر نرمی مفاصل، از اعضای بدن محافظت می کند.زمانی که پوست شما آب دار باشد، شما جوانتر به نظر خواهید رسید. آب کمک می کند که بافت های پوست مجددا ساخته شوند، پوست مرطوب شود و الاستیسیته آن افزایش یابد.

نتایج مطالعات نشان می دهند، آبی که وارد بدن می شود، باعث می شود که مواد سمی و مواد زائد از بدن شسته شود و از بدن خارج گردد. اگر بدن شما دچار کمبود آب شود، پس کلیه ارگان های حیاتی بدن شما خسته خواهند شد و در نهایت شما نیز خسته می شوید و چهره تان جوانی قبل را نخواهد داشت.


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، خوراک، ،
برچسب‌ها:

 قبل از هرچیز باید از دوران رشد طلایی مغز آگاه باشید که این دوران دو سال زندگی فرزندانتان را شامل می شود. اگر بدانید که مغز اسفنجی کودکتان در 2 سال اول زندگی اش با چه  مهارتی اطلاعات را به سمت خودش جذب می کند مطمئنا وقت زیادی صرف شکوفا کردن آن می کنید.

مهارت های زبانی تنها یک توانایی منحصر به فرد کودکان در این سن است که اگر این مهارت را در کودکی بپرورانیم کمک زیادی به هوش او کرده ایم. تا می توانید با فرزندتان صحبت کنید و دامنه لغات او را روز به روز بیشتر کنید چون با این کار درست روی نقاط حساس و کلیدی تقویت هوش دست گذاشته اید.

کودکان علاقه مند به ریتم و موزیک های آرامش بخش هستند و اگر بتوانید  حتی لوس ترین و لجباز ترین بچه ها را هم می شود آرام کرد و اگر بتوانید در همین سنین کم این اشتیاق و میل کودکانه را به درستی هدایت کنید موفق شده اید که سلول های خاکستری فرزندتان را به تکاپو و حرکت بیندازید تا از حالتی معمولی به سطحی بالاتر برسند.


موضوعات مرتبط: پزشکی، مغز انسان، ،
برچسب‌ها:

وقتی خانواده ای برای یک یا چند هفته از روغن کانولا استفاده می کند، باید دفعه بعد از روغن سویا، ،روغن آفتابگردان یا روغن ذرت استفاده کند و در واقع در انتخاب روغن های مایع گیاهی مصرفی خود چرخش ایجاد کنند.
بعضی از روغن های مایع مثل آفتابگردان ، روغن بذر کتان و روغن کانولا اسید چرب غالب شان اسید چرب امگا3 است، بعضی روغن ها مثل روغن پنبه دان و روغن ذرت بیشتر امگا6 دارند و بعضی دیگر مانند روغن زیتون اسید چرب غالبش اسید چرب امگا9 است و همه این اسیدهای چرب ربای بدن ضروری هستند.

بنابراین باید همه گروه های اسید چرب امگا3،امگا6 و امگا9 در برنامه غذایی افراد گمجانده شوند.بر اساس دانش روز در حال حاضر مناسب ترین و سالم ترین روغن برای مصرف خوراکی روغن زیتون است که حاوی مقادیر زیادی از اسید چرب امگا9 است که برای سلامت بسیار مفید است.

یک فرد سالم می تواند از تمام روغن های گیاهی به صورت متعادل استفاده کند و هیچ منعی در مصرفشان برای افراد سالم وجود ندارد مگر برای افرادی که دچار بیماری های قلبی عروقی و چربی خون هستند.


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، خوراک، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 26 خرداد 1393برچسب:احسان,کلاته,احسان کلاته,ehsan81,ehsan,kalate,ehsan kalate,همه چیز از همه جا,روغن, ] [ 9:43 ] [ احسان ]

توت فرنگی از میوه هایی است که برای جلوگیری از پوسیدگی و از بین رفتن محصول به ان سم و مواد قارچ کش می زنند و سپس روانه بازار می کنند این در حالی است که این سم ها و کود های شیمیایی باعث می شود سلامت مصرف کنندگان آن به خطر بیفتد..
بررسی ها نشان می دهند، از آنجا که سطح توت فرنگی دارای خلل و فرج فراوانی است و پوست یکنواختی ندارد، سموم دفع آفاتی که برای پرورش این میوه به کار برده می ‌شود، به راحتی در آن نفوذ کرده و باقی می ‌ماند و به راحتی نیز از آن خارج نمی ‌شود. از این رو، شستن این میوه با آب خالی نمی‌ تواند سموم را از روی آن پاک کند، لذا باید باغداران و تولید کنندگان این میوه استانداردهایی را همواره مد نظر داشته باشند.


گفتنی است، شاید فکر کنید می ‌توان با استفاده از مواد ضد عفونی‌ کننده در هنگام شست و شوی میوه ها ، تا حدودی از میزان این سموم کاست، اما  مواد شوینده و ضد عفونی‌ کننده برای از بین بردن میکروب‌ها و انگل‌ها مفید هستند و نمی ‌توانند سمومی ‌را که تا حدودی در بافت میوه نفوذ کرده است، از بین ببرند. علاوه بر این، استفاده از این ترکیبات و

 یا قرار دادن طولانی مدت توت فرنگی ‌ ها در آب به دلیل نداشتن پوست محافظ، می‌ تواند بافت میوه را متلاشی کرده و این ترکیبات شیمیایی نیز به بافت میوه نفوذ کنند،

نتایج مطالعات نشان می دهند، در میان میوه های تابستانی توت فرنگی جزو میوه هایی است که باید در نگهداری و هنگام مصرف آن توجه بسیاری کرد و در شست و شوی آن حتما نکات زیادی را رعایت کرد.
 

yjc


موضوعات مرتبط: خوراک، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:

متخصصان تغذیه توصیه می کنند در ایام امتحانات، به مواد غذایی سرشار از ویتامین b,c,d عنایت ویژه ای شود. سبزیجات ، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ، فلفل فرنگی و مرکباتی مانند پرتقال،لیمو شیرین و ترش، توت فرنگی، و کیوی به علت داشتن ویتامین c در تقویت قدرت فکری و آرامش اعصاب نقش به سزایی دارد و باعث ثبات مغز و بهبود سیستم مغز و اعصاب می شود.

بررسی ها نشان می دهند دانش آموزان در این روزهای پایانی باید با کم کردن ساعات مطاله خود و افزایش ساعات استراحت خود آرامش اعصاب و روح و روان خود را تقویت کنند زیرا این کار باعث ثبات دروس یادگیری شده در مغز می شود.

مصرف مواد غذایی سرشار از پروتئین در این روزها سبب می شود تا دانش آموران راحت تر مطالب یادگیری شده را در ذهن خود مرور کنند از این رو مصرف گوشت و غذاهای فیبری و به ویژه ماهی در اولویت است.

گفتنی است،لبنیات را فراموش نکنید،مخصوصا ماست و مطالعات اخیر نشان می دهند مصرف روزانه یک لیوان شیر برای ایجاد آرامش در طول دوران آمادگی برای امتحان موثر است.

کمبود آب بدن، عملکرد مغز را کند می‌کند و مطالعات جدید نشان می دهند برای افزایش کارایی مغزتان با نوشیدن آب می توانید آن را بهبود ببخشید.A


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 25 خرداد 1393برچسب:احسان,کلاته,احسان کلاته,ehsan81,ehsan,kalate,ehsan kalate,همه چیز از همه جا,کنکور, ] [ 11:31 ] [ احسان ]

هر روز با بیدار شدن از خواب بدن شما یک بار نیاز به تجدید قوا دارد و برای اینکار شما لازم است تا برخی کارها را انجام دهید و به آن در این راه کمک کنید.


چشمان خوابالو و پف کرده نشانی از خواب ناکافی و شاید بدخوابی هایی است که هر شب گریبان گیر انسان ها می شود. این مشکلات برای هر فردی بسیار مخرب است اما بدترین زمانی که می تواند بدن شما را نابود کند دقیقا همان لحظه بیدار شدن از خواب است که برخی اشتباهات همیشه وجود دارد: 


# دیر غذا خوردن

# پیچاندن ورزش

# حرکت به سمت فناوری


 

جزییات در ادامه پست


 

باشگاه خبرنگاران


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پزشکی، ،
برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 24 خرداد 1393برچسب:احسان,کلاته,احسان کلاته,ehsan81,ehsan,kalate,ehsan kalate,خواب,بدن,نابود, ] [ 14:6 ] [ احسان ]

 افراد کمی هستند که پوست کف سرشان خشک است و از خشکی بیش از اندازه موها رنج می برند؛ در این افراد تعداد دفعات شست و شو باید به حداقل کاهش یابد و اکیدا از شست و شو با آب داغ پرهیز شود. ضمنا از حجم مناسب شامپو هنگام شست و شو استفاده شود. 

بررسی ها نشان می دهند، برای شست و شوی موهای معمولی که پوست سر نه چرب است و نه خشک باید به صورت یک روز درمیان شست و شوی مو صورت پذیرد و موقع شست و شو باید مو ها را در کف دست ها قرار داد و به طور دورانی پوست کف سر را شست.این روش شست و شو یک قانون کلی است و کسانی که از این روش پیروی می کنند حداقل از نظر شست و شو ریزش غیر طبیعی نخواهند داشت. 

آقایانی که موهای کوتاهی دارند یک بار شامپو کردن برای آن ها کافی است اما خانم هایی که موهایشان بلند است معمولا با بار اول شامپو کردن آلودگی های سطحی پوست سرشان از بین می رود و شاید لازم باشد یک بار دیگر هم به موهایشان شامپو بزنند. 

اگر موهایتان به نرم کننده احتیاج دارد از یک حالت دهنده پس از مو استفاده کنید نه از یک شامپوی حاوی حالت دهنده. چرا که مشکل است یک شامپو 2 عمل کاملا متضاد را با هم انجام دهد.

yjc


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، پوست و مو، ،
برچسب‌ها:
[ جمعه 23 خرداد 1393برچسب:احسان,کلاته,احسان کلاته,ehsan81,ehsan,kalate,ehsan kalate,مو, ] [ 16:48 ] [ احسان ]

پانزدهم شعبان روز میلاد با سعادت حضرت ولی عصر (عج) را به همهی شما تبریک و تهنیت عرض می کنم.


برچسب‌ها:
[ پنج شنبه 22 خرداد 1393برچسب:مهدی, ] [ 22:26 ] [ احسان ]

مجتبی رحمتی، متخصص تغذیه در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گوجه فرنگی از جمله سبزیجات پر خاصیت است که اگر چه به صورت پخته و رب در غذاهای ایرانیان به وضوح یافت می‌شود، اما مصرف این خوراکی‌ به صورت خام نیز مفیدتر از پخته شدن آن است. 

وی افزود: گوجه فرنگی ویتامین‌های B5، B3،B2 و B1 و همچین شامل اسید فولیک یا بتاکاروتن و مقدار کمی ویتامین‌های گروه A و C را داراست و علاوه بر اشتها آور بودنش، خستگی را از افراد می‌رباید و تقویت کننده‌ی سلسله‌ی اعصاب و همچنین قلب و دستگاه گردش خون است. 

وی اذعان داشت: گوجه فرنگی نیز مانند هر میوه و سبزی دیگری باید رسیده باشد و ظاهری عاری از لک را داشته باشد، در واقع این نوع از سبزیجات از زمان‌های گذشته دشمن سرطان بوده و هستند و از بدن انسان نیز محافظت می‌کنند. 


موضوعات مرتبط: خوراک، میوه ها و سبزیجات، ،
برچسب‌ها:
[ چهار شنبه 21 خرداد 1393برچسب:احسان,کلاته,احسان کلاته,ehsan81,ehsan,kalate,ehsan kalate,گوجه,فرنگی,سرطان, ] [ 11:7 ] [ احسان ]

 میکروب های بسیاری در خانه زندگی می کنند که نمی توانیم آن ها را خیلی خوب به چشم ببینم اما وجود آنها انکار ناپذیر است. این میکروب ها باعث بروز بیماری هایی خواهند شد که اصلا نمی دانید از کجا وارد بدن شما شده اند. برای جلوگیری از مشکلات میتوانید راه های میکروب زدایی خانه را در ذهن داشته و اجرا کنید: 

** هر روز صبح 10 دقيقه همه پنجره ها را باز بگذاريد؛ بدون توجه به اينكه هواي بيرون چطور است. حتي در سردترين روزهاي زمستان نيز اين كار را فراموش نكنيد. اين شيوه شايد به نظر خيلي ساده بيايد اما براي از بين بردن ميكروب ها و عوامل بيماري زا بسيار مؤثر است؛ چرا كه اين موجودات عاشق هواي محيط هاي محدود و راكد هستند.

** وقتي از بيرون برمي گرديد، به هيچ وجه با كفش وارد منزل نشويد. زيرا در اين صورت همه ميكروب هاي بيرون را به داخل خانه منتقل مي كنيد. كيف دستي را نيز در هر جاي منزل نگذاريد؛ چون بدون آنكه بدانيد ميكروب هايي را كه به همراه دارد پخش مي كنيد.

** تميز كردن نرده هاي پله و دستگيره هاي در را فراموش نكنيد. اولين اقدام براي حفظ سلامت، شستشوي مرتب دست ها پس از تماس با اين قسمت هاست؛ اما به هر حال كافي نيست.

** مرتباً صفحه كليد كامپيوتر، گوشي تلفن و موبايل را با دستمال آغشته به ماده ضدعفوني تميز كنيد. اين وسايل به دليل تماس مكرر دست در شرايط مختلف، مكان مناسبي

را براي رشد ميكروب ها فراهم مي آورد كه اصلا هم شك برانگيز نيست.


** هفته اي يك بار يخچال را تميز كنيد. هميشه توجه داشته باشيد كه روي باقيمانده غذاها پوشيده باشد، ترجيحاً بهتر است از ظروف سربسته و بدون منفذ استفاده كنيد. تارت و شيريني را در ظروف نم دار نگذاريد. ميكروب ها دوست دارند در گوشه و كنار آن پنهان شده و تكثير يابند.

yjc


موضوعات مرتبط: راهکار هایی برای زندگی بهتر، ،
برچسب‌ها:
[ سه شنبه 20 خرداد 1393برچسب:احسان,کلاته,احسان کلاته,ehsan81,ehsan,kalate,ehsan kalate,میکروب,خانه, ] [ 8:21 ] [ احسان ]
 اگر بخواهيد رايانه خود را در اختيار فرد ديگري قرار دهيد قطعا مايل نيستيد تا به رمزهای عبور ذخیره شده، وب‌سایت‌هايي كه بازديد كرده ايد و سایر موارد خصوصی مرتبط با شما دسترسی داشته باشد.
 
شايد اولين راه حلي كه براي جلوگيري از اين كار به ذهنتان برسد استفاده از یک مرورگر دیگر و یا قابلیت حالت محرمانه در مرورگر باشد.
 
گوگل کروم پيشنهاد بهتري براي شما دارد و آن استفاده از حالت مهمان یا همان Guest است كه گوگل این قابلیت را برای مرورگر خود در نظر گرفته است ولی به طور پیش‌فرض در دسترس قرار ندارد.
 در این ترفند نحوه‌ی فعال‌سازی این قابلیت را  به شما آموزش مي دهيم.
 
براي اين كار به شيوه ي زير عمل كنيد:
در نوار آدرس مرورگر عبارت chrome://flags/#enable-new-profile-management را وارد کرده و كليد Enter را بزنید.
حالا بر روی Enable که زیر عبارت زرد رنگ قرار گرفته است کلیک کنید.
در پایین صفحه Relaunch Now را بزنید.
پس از باز شدن مجدد مرورگر خواهيد ديد که آیکونی به سمت چپ بالای مرورگر اضافه شده است.
 
كافيست  بر روی این آیکون كليك كنيد و گزینه‌ی Browse as guest را فعال كنيد. 
حالت مهمان براي شما فعال شد.

موضوعات مرتبط: فناوری، ،
برچسب‌ها:
[ دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:احسان,کلاته,احسان کلاته,ehsan81,ehsan,kalate,ehsan kalate,گوگل,کروم,, ] [ 18:44 ] [ احسان ]

پژوهش دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی نشان داد روزه گرفتن برای دو روز و بیشتر می‌تواند به ارتقای سیستم ایمنی کمک کند، بویژه اگر بدن در اثر پیری یا درمان سرطان آسیب دیده باشد.

به گفته دانشمندان، روزه گرفتن بدن را به جایگزین کردن سلول های قدیمی و آسیب‌دیده تشویق می‌کند.

والتر لونگو، کارشناس طول عمر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی گفت: هنگامی که گرسنگی می‌کشید، سیستم ایمنی تلاش می‌کند انرژی ذخیره کند، و یکی از کارهایی که می‌توان برای ذخیره انرژی انجام داد، بازیافت تعداد زیادی از سلولهای ایمنی غیر ضروری بویژه موارد آسیب‌دیده است.

محققان دریافتند که روزه گرفتن برای دو تا چهار روز در هر شش ماه، بدن را مجبور به ورود به حالت بقا می‌کند که در پی آن از چربی‌ها و قند ذخیره شده استفاده کرده و سلولهای قدیمی را تجزیه می‌کند.

بدن سپس پیامی را برای سلولهای بنیادی مبنی بر بازسازی کل سیستم ارسال می‌کند.

به گفته پرفسور لونگو، برای سیستمی که بشدت در اثر پیری یا شیمی‌درمانی آسیب دیده، دوره‌های روزه گرفتن می‌تواند به معنای واقعی کلمه یک سیستم ایمنی جدید تولید کند.

در یک کارآزمایی آزمایشی، بیماران سرطانی که برای 72 ساعت پیش از شیمی‌درمانی روزه گرفته بودند تعداد سلول سفید خون کمتری را از دست دادند.

خودداری از خوردن و آشامیدن، همچنین آثار منفی و مرگ و میر را در موشهایی که تحت داروهای شیمی‌درمانی بودند، کاهش داده و سیستم ایمنی را در موشهای پیر ارتقا بخشید.

دانشمندان اکنون در حال بررسی امکان اجرای آثار مشابه روزه گرفتن بر روی سیستمهای زیستی و اندامهای گوناگون هستند.

نتایج این پژوهش در مجله Cell Stem Cell منتشر شده است.

 ایسنا


موضوعات مرتبط: پزشکی، تحقیق دانشمندان، ،
برچسب‌ها:
[ یک شنبه 18 خرداد 1393برچسب:روزه,ایمنی بدن,احسان,کلاته, ] [ 13:19 ] [ احسان ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

© 2014 PHP Solutions


درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
در این وبلاگ برای شما بازدیدکنندگان محترم مطالبی جالب و زیبا نمایش داده می شود که بنده امیدوارم شما از این مطالب خوشتان بیاید.
به علت بروز بودن، لطفا به صفحات دیگر هم مراجعه کنید.
در ضمن ما مطالب را از سايت ها و خبر گذاري ها برداشته شده و با كمي ويرايش به نمايش شما عزيزان گذاشته مي شود.
لطفا هميشه براي جزييات بيش تر به ادامه مراجعه نماييد. مدير وب : احسان كلاته
آرشيو مطالب
تير 1393
خرداد 1393 ارديبهشت 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391 آذر 1391 آبان 1391 مهر 1391 شهريور 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 316
بازدید ماه : 3332
بازدید کل : 481910
تعداد مطالب : 271
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1


كد زير را در قسمت تنظيمات وبلاگ خود قرار دهيد
. .

.
.

.

کد هدایت به بالا

. . .